بخارسازه خراسان، انتحاب بزرگان ایران
دیگ آبگرم

دیگ آبگرم سه پاس

“برای استعلام قیمت و خرید دیگ آبگرم سه پاس و تک پاس با بخارسازه تماس بگیرید. “09151678840 – 05138450864”

معرفی دیگ آب گرم سه پاس

بطور کلی طرح دیگ آبگرم به صورت افقی ، فایرتیوب (Firetube) ، وت بک (Wetback) ، سه پاس (3Pass) و دو پاس (2pass) می باشد. دیگ های ۳ پاسی که برای تامین آب گرم و آب داغ استفاده می شوند، می توانند با استفاده بهینه از انرژی سوخت در پاسهای مختلف، دمای آب ورودی را در کمترین زمان ممکن و با تولید کمترین آلاینده های زیست محیطی، به میزان مورد نظر در خروجی برسانند. ساختار کلی و نحوه کارکرد این دیگها، همانند دیگ های بخار سه پاس است. این دیگ ها قادر هستند در شرایط معمولی دمای آب ورودی را در کمترین زمان ممکن و با مصرف حداقل سوخت یعنی با بیشترین بازده به میزان مورد نیاز در خروجی برسانند برای تامین ظرفیت های بالای آب گرم یا آب داغ، سیستمهای سه پاس بهترین انتخاب خواهند بود. این سیستم ها، با ایجاد سه مسیر جداگانه برای عبور گازهای حاصل از احتراق، به بهترین نحو از انرژی سوخت استفاده می کنند.لازم به ذکر است که پس از انجام آزمایشات فنی دقیق و بررسی شرایط مختلف، به این نتیجه رسیده است که با توجه به ظرفیت های کاری دیگ های آب گرم و آب داغ، دو سیستم Reverse و ۳pass به ترتیب برای تامین ظرفیت های پایین و بالای آب گرم و آب داغ دارای بهترین راندمان هستند. البته استفاده از سیستم های ۳pass برای ظرفیت های پایین مشکل ایجاد نمی کند ولی قطعا به اندازه سیستم های Reverse پربازده نخواهند بود.

دیگ آبگرم

ديگ آبگرم تک پاس، دوپاس، کوره برگشتي، سه پاس (بر اساس تعداد عبور دود)

این دسته‌بندی با توجه به تعداد مسیرهایی که هوای گرم ناشی از سوختن مشعل داخل دیگ طی می‌کند تا وارد دودکش شوند انجام می‌گیرد.

کاربرد دیگ فولادی سه پاس:

آپارتمان ها- برج های مسکونی و تجاری – هتل ها – استخرها – کارخانه ها – دانشگاه ها برحسب ضرورت و برمبنای مقدار نیاز می باشد.

مزایای دیگ آبگرم سه پاس:

  • عمر طولانی این دیگها
  • بالا بودن راندمان وبازده حرارتی دیگ فولادی سه پاس نسبت به دیگ چدنی
  • قابلیت تحمل در شوک های حرارتی
  • قابلیت استفاده ازهر نوع سوخت
  • توانایی تحمل فشار بالا
  • هزینه کم در هنگام تعمیر و نگهداری

معایب دیگ های فولادی :

  • حمل و نقل آن مشکل می باشد به دلیل یکپارچه بودن
  • ظرفیت آنها ثابت و غیر قابل تغییر می باشد.

ديگ آبگرم چدني يا فولادي

با توجه به جنس آلیاژ بکار رفته بویلرها به دو نوع چدنی و فولادی تقسیم می‌شوند.

دیگ آبگرم چدنی:

این نوع دیگ از پره‌های چدنی تشکیل شده است . معمول این نوع پره‌ها در کارخانه تولید شده و بعد از انتقال در محل مونتاز می‌شوند. امروز کاربرد دیگ‌های چدنی کمتر رایج هستند و محدود به پروژهای کوچک شده‌اند . حمل و نقل این نوع دیگ راحت است.

انواع دیگ آبگرم فولادی:

  • دیگ های آب گرم و دیگ های آب داغ (Hot water boiler)
  • دیگ های فولادی بخار (Steam boiler)

دیگ فولادی بر خلاف دیگ چدنی، یک پارچه و در کارخانه تولید می شوند. جنس این دیگ ها از ورق و لوله فولادی آتش خوار است.

تقسیم بندی این دیگ ها به دو صورت آتش در لوله (fire tube) یا آب در لوله (water tube) می باشد.

نوع فولادی دیگ آبگرم ساختار ساده‌ای دارد و از ورق و لوله‌های آلیازی آتشخوار یکپارچه تولید می‌شوند. دیگ‌های فولادی راندمان بالاتری دارند و همچنین به نسبت دیگ‌های چدنی طول عمر بالاتری نیز دارند.